Remarketing (også omtalt som retargeting)


« Remarketing handler om å målrette budskap mot personer som allerede har vist interesse for bedriften din. »

Store nettverk som Google og Facebook gir deg mulighet til å vise annonser basert på at kunden allerede har vært i kontakt med bedriften din eller besøkt nettsidene dine. Du kan for eksempel sette opp remarketing i Google Analytics og segmentere dine besøkende ut fra hva de har lest på nettsiden din og opprette annonser med budskap som passer til det kunden er på jakt etter. Du kan også benytte deg av remarketing på YouTube og på Facebook.

Eksempler på bruk av remarketing

  • Hos Google står du fritt til å segmentere remarketing-listene dine. Du kan kombinere ulike kundesegmenter og trekke fra grupper som du vil ekskludere. Et eksempel på dette kan være at du ønsker å nå alle personer som har vært på nettsidene dine den siste måneden, men trekke fra personer som har gjennomført en bestilling. På den måten kan du nå besøkende som ikke har konvertert.
  • Facebook tillater at du laster opp lister med navn eller e-postadresser og lar deg bruke disse listene som målretting for kampanjer.
  • YouTube tilbyr retargeting til personer som har sett eller likt en bestemt video.

Remarketing åpner opp for mange spennende segmenteringsmuligheter og resultatene er gode sammenlignet med annen målretting. Digital Heads er spesialister på remarketing og kan bistå deg med strategi, oppsett og segmentering av remarketing-lister.

Digital Heads tilbyr skreddersydde løsninger tilpasset dine behov.


Be om mer informasjon.

Kontakt oss på: kontakt@digitalheads.no, +47 906 30 811 eller benytt kontaktskjemaet vårt.

lederutviklingsprogram-ledere-digital-digital-heads-kompetanse-kurs