Innholdsmarkedsføring / content marketing


« Innholdsmarkedsføring er kunsten å kommunisere med kundene uten å selge, med mål om å stimulere til lønnsom kundeadferd. Innholdet ditt må ha nytteverdi for kundene dine»

Hvorfor investere i innholdsmarkedsføring?

Mange forbrukere er lei av tradisjonell markedsføring. De hopper over TV-reklamen, ignorerer reklamen i aviser og magasiner, og velger å blokkere annonser på nett. Innholdsmarkedsføring er en markedsføringsteknikk hvor bedrifter produserer og distribuerer verdifull, relevant og konsistent innhold for å tiltrekke seg kunder. Innholdsmarkedsføring blir gjerne omtalt som inbound marketing.

Essensen av å ha en innholdsstrategi er troen på at hvis du, som bedrift, gir konsistent og verdifull informasjon til dine kunder, vil du bli belønnet med lojale kunder over tid. Kundene vil se på din virksomhet som en viktig bidragsyter og en ressurs som er god å ha når de skal ta sine beslutninger.

Lær om:

Vi ser på innholdsmarkedsføring fra flere vinkler. Hva skiller innholdskampanjer fra innholdsstrategi? Hvordan ta posisjon i et stadig mer konkurranseutsatt marked? Få en effektiv innføring i hva innholdsmarkedsføring er og hvilke elementer som bør være på plass for å lykkes.

– Hva er innholdsmarkedsføring (content marketing)?
– Hvorfor er det økt interesse for innhold på nett?
– Eksempler på ulike tilnærminger (kreative byråer, digitale byråer, Google, aviser og merkevarer)
– Innholdsstrategi vs innholdskampanjer
– Eide vs betalte flater
– Hvilke ressurser trenger markedsavdelinger og byråer for å lykkes med innholdsmarkedsføring?
– Kundefokus, personas og målgrupper
– Hvordan identifisere behov?
– Innholdselementer og redaksjonsplan
– Nyttige tips og gratisverktøy
– Hvordan jobbe effektivt med innhold over tid?
– Hva er inbound marketing, marketing automation og Hubspot?

Få en effektiv innføring og hjelp til å komme i gang..

  • Introduksjon – Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring?
  • Lederstøtte – Innholdsstrategi, rammeverk og kartlegging av ressurser
  • Arbeidsmøter – Fokus på å komme i gang med innholdsmarkedsføring
  • Innføring i KPIer, sporing og rapportering
  • Hvordan måle effekt av innholdsmarkedsføring?
  • Prosjektledelse
  • Digitale hoder til leie på prosjektbasis

Digital Heads tilbyr skreddersydde løsninger tilpasset dine behov.


Be om mer informasjon.

Kontakt oss på: kontakt@digitalheads.no, +47 906 30 811 eller benytt kontaktskjemaet vårt.

lederutviklingsprogram-ledere-digital-digital-heads-kompetanse-kurs

Ikke glem: Nesten all digital markedsføring er avhengig av godt innhold.

– PR: Vellykket PR tar opp spørsmål leserne bryr seg om
– Sosiale medier: Du trenger interessant innhold for å engasjere
– SEO: Google belønner virksomheter som publiserer unikt innhold i sitt organiske treff
– PPC/søk: Google belønner annonsører som legger vekt på gode og relevante landingssider i sin auksjonsmodell