Kurs i brukeropplevelse på nett

Hva er brukervennlighet og hvorfor er det viktig? Hvordan kan små endringer snu opp ned på resultatene? På dette kurset lærer du om brukeropplevelse på nett.

Om kurset:

Dette kurset gir deg oversikt over hva som er viktig for å få brukerne til å fullføre de målene du har satt. Kommunikasjon via skjerm er vanskelig. Det må gjøres enkelt, og du har få sjanser til å hente deg inn igjen om du gjør feil. En liten feil kan føre til at du mister kunden.

Utbytte:

Kurset vil gi en innføring i hva brukervennlighet er, hvilke teorier ligger til grunn og hvordan kan du forstå brukerne dine bedre. Du lærer hvordan kan du finne feil, hvordan kan du rette dem og ikke minst hvordan kan du unngå dem i første omgang.

Du vil få eksempler på praktiske problemstillinger og typiske fallgruver. Du vil få gode forslag til løsninger og hvordan du kan teste deg frem til hva som er best for deg og dine brukere.

Etter kurset skal fokuset ditt bli flyttet bort fra deg og din bedrift og over til hva brukerne dine ønsker og krever.

Innhold:

  • Hva er kundeorientert tilnærming?
  • Viktigheten av mål, personas og innsikt i kundereisen
  • Brukervennlighet
    – Prosessbrudd og friksjon
  • Eksempler på typiske fallgruver og løsninger
    – Forflytning og navigasjon
    – Avvik mellom forventninger og det kundene får
    – Brukervennlighet på tvers av kanaler, plattformer og enheter
    – Skjemaer, knapper, lenker, bilder…
  • Hvordan identifisere feil og finne løsninger
    – Google Analytics og andre nyttige verktøy
    – Traktanalyse, heatmaps, exits…
  • Andre metoder
    – Brukertesting
    – Ekspertvurdering
    – Referansenivåer

Krav til deltakere:

Grunnleggende kunnskap om markedsføring og annonsering. Dette er et innføringskurs.

Målgruppe:


– Store og små virksomheter
– Markedsansvarlige, markedskonsulenter
– Kommunikasjonsansvarlige, kommunikasjonsrådgivere
– Webredaktører, innholdsprodusenter
– Byråer / strategiske rådgivere
– Andre som ønsker å lære om brukervennlighet

Kursform:

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon.

Viktige nøkkelord?

UX, brukervennlighet, brukeropplevelse, brukerfokus, prosessbrudd, brukertesting, A/B-testing, scent of information

Fagekspert

Kenneth Eriksen er i dag digital rådgiver i Naturvernforbundet, og har tidligere vært leder for Webgruppen, jobbet med webanalyse i DNB og vært juryleder i for INMAs Performance Award og leder av bransjeorganisasjonen INMA.

Kenneth har lang erfaring fra digital markedsføring og brenner for at kommunikasjon og løsninger skal være målbart effektive og at all kommunikasjon bør skje på brukernes premisser. Brukervennlighet og analyse, via kreativitet og effektiv organisering, er Kenneths mantra for veien til suksess over tid.

Kenneth har i tillegg også egen konsulentvirksomhet hvor han bidrar med opplæring, veiledning, strategisk utvikling og talentutvikling for bedrifter knyttet opp mot digital markedsføring og digital transformasjon.


SkreddersømKursformBestillingPriser
Vi kan skreddersy kurset for deg og din virksomhet. (Oppgi at du ønsker skreddersøm)
Du kan velge om du ønsker 1 til 1-kurs, bedriftsinterne kurs for hele markedsavdelingen eller foredrag for større grupper. Du oppgir preferert kursform i kontaktskjemaet. Vi gjør vårt beste for å møte dine ønsker.
1) Oppgi kontaktinformasjon, ønsket form i skjemaet under
2) Klikk send og din henvendelse vil bli sendt til oss
3) Du vil motta et tilbud fra Digital Heads innen kort tid
Du vil motta et tilbud basert på dine opplysninger

Merk: Prisen påvirkes av flere faktorer. Skreddersøm krever tid til forberedelse. Ved stor grad av skreddersøm kommer timer til forberedelser som et tillegg i prisen. Antall deltakere, form og type kurs vil også være avgjørende. Ved bestilling av kompetansehevingsprogram (serie med kurs) vil prisen være redusert.

Kontakt Digital Heads for mer informasjon


Be om tilbud.

Kontakt oss på: kontakt@digitalheads.no, +47 906 30 811 eller benytt kontaktskjemaet vårt.

Ønsket form:

Fordelskode (valgfritt):

Legg ved ekstra informasjon (valgfritt):




Hva er en kompetansepakke?
Vil du utvide/endre pakken?
Vil du foreslå en ny pakke?