Innføringskurs i programmatiske annonsekjøp (programmatic advertising)

Har du lyst til å lære om programmatic, RTB og hvordan det er mulig å kjøpe målgrupperettet annonsering via børs? Vi har skreddersydd et innføringskurs for deg som ønsker å forstå mer av hvordan dette fungerer, hva som skal til for å lykkes og hvordan du kommer i gang.

Hvorfor lære om programmatiske annonsekjøp (programmatic)?

I dag kjøper norske annonsører mer enn 40% av sine display annonser via programmatiske kjøp. Innen noen få år vil trolig det meste av annonsene kjøpes programmatisk. Programmatisk annonsering tillater deg å kjøpe målrettede annonser på tvers av digitale nettverk, du kan styre frekvens og optimalisere markedsføringen din i sanntid. Mulighetene og fordelene er mange. Lær deg de grunnleggende prinsippene for denne raskt voksende delen av digital markedsføring. Da vil du stå bedre rustet.

Utbytte:

Få en effektiv innføring i hvordan programmatiske mediekjøp fungerer.

Varighet:

Halv dag – Mulighet for skreddersøm ved bedriftsinterne kurs

Hva lærer du?

  • Hva er programmatiske kjøp og hvordan fungerer det egentlig?
  • Før og nå, hva er forskjellen?
  • Avklaring av viktige termer og begreper
    – Trading desk
    – Demand-side platform (DSP)
    – Supply-Side Platforms (SSP)
    – Data Management Platform (DMP)
    – Real-time bidding (RTB)
    – Ad exchange
    – Ad Server
  • Hvordan ser økosystemet ut?
  • Hvilke nettverk tilbyr programmatiske kjøp i Norge?
  • Ulike former for kjøp:
    – Preferred Deal
    – Programmatic Guaranteed
    – Private Marketplace
    – Open Exchange
  • Prosess – Fra kundeinnsikt til optimalisering. Trinn for trinn
  • Hvordan ser det ut på innsiden?
    – Basic gjennomgang av en konto / brukergrensesnitt
    – Kampanjer, målretting, segmentering, optimalisering med mer
  • Eksempler på hva du kan/ikke kan gjøre innen programmatiske kjøp
  • FAQ
    – Spørsmål og svar

Nivå:

Basic innføring

Passer for:

Markedsansvarlige, markedskoordinatorer og andre som ønsker å lære om programmatic i store / mellomstore virksomheter. Medierådgivere i medier, mediebyråer og reklamebyråer

Krav til deltakere:

Kursdeltakere bør ha generell kunnskap om digital markedsføring for å ha maksimalt utbytte av dette kurset. Du trenger ikke tilgang til PC for å delta på kurset

Viktige nøkkelord?

Programmatic, programmatisk, automatisering, RTB, DSP, DMP, SSP, Ad exchange, Trading desk

Om fageksperten:

Eirik de Ferry Smith innehar mange års erfaring innenfor digital markedsføring, hvorpå han har jobbet med store norske og internasjonale merkevarer. Han har hjulpet annonsører og byråer med å nå sine målsetninger når det kommer til prestasjonsbasert markedsføring og display/branding-kampanjer. Jobber idag som rådgiver innenfor programmatiske mediekjøp samtidig som han gjesteforeleser ved høgskole/universitet.


SkreddersømKursformBestillingPriser
Vi kan skreddersy kurset for deg og din virksomhet. (Oppgi at du ønsker skreddersøm)
Du kan velge om du ønsker 1 til 1-kurs, bedriftsinterne kurs for hele markedsavdelingen eller foredrag for større grupper. Du oppgir preferert kursform i kontaktskjemaet. Vi gjør vårt beste for å møte dine ønsker.
1) Oppgi kontaktinformasjon, ønsket form i skjemaet under
2) Klikk send og din henvendelse vil bli sendt til oss
3) Du vil motta et tilbud fra Digital Heads innen kort tid
Du vil motta et tilbud basert på dine opplysninger

Merk: Prisen påvirkes av flere faktorer. Skreddersøm krever tid til forberedelse. Ved stor grad av skreddersøm kommer timer til forberedelser som et tillegg i prisen. Antall deltakere, form og type kurs vil også være avgjørende. Ved bestilling av kompetansehevingsprogram (serie med kurs) vil prisen være redusert.

Kontakt Digital Heads for mer informasjon


Be om tilbud.

Kontakt oss på: kontakt@digitalheads.no, +47 906 30 811 eller benytt kontaktskjemaet vårt.

Ønsket form:

Fordelskode (valgfritt):

Legg ved ekstra informasjon (valgfritt):




Hva er en kompetansepakke?
Vil du utvide/endre pakken?
Vil du foreslå en ny pakke?